.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حداد و باهنر از گردونه خارج شدند

انتخابات هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان از یکی دو ماه پیش تاکنون به یکی از موضوعات حاشیه‌ساز در مجلس بدل شده است.

حاشیه‌هایی که با نزدیک شدن به زمان برگزاری این انتخابات به متن نزدیک می‌شوند. اگرچه هنوز زمان دقیق این انتخابات اعلام نشده است اما به گفته اسدالله بادامچیان ظرف یکی دو هفته آینده هیأت‌رئیسه فراکسیون اصولگرایان انتخاب خواهند شد.

برگزاری انتخابات هیأت‌رئیسه فراکسیون، در گرو تعیین ترکیب اعضای شورای مرکزی 44 نفره آن است که دیروز آخرین اعضای آن نیز مشخص شدند. مجمع نمایندگان تهران صبح دیروز با برگزاری جلسه‌ای 5 نماینده خود در شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان را انتخاب کرد. علی‌اصغر زارعی، مرتضی آقاتهرانی، علیرضا زاکانی، شهاب‌الدین صدر و محمد کوثری در حالی راهی شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان شدند که محمدرضا باهنر، سیدرضا اکرمی و فاطمه رهبر هم اگرچه کاندیدا بودند اما رأی لازم را کسب نکرده و از حضور در شورای مرکزی این فراکسیون باز ماندند. این در حالی است که حدادعادل هم اصلاً برای این منظور کاندیدا نشده بود. به این ترتیب دو گزینه احتمالی برای ریاست فراکسیون از گردونه رقابت خارج شدند.

در فضای کنونی مجلس، نمایندگان حامی دولت بیش از دیگران در پی بحث ریاست فراکسیون اصولگرایان هستند. آنها که به دلیل عدم حمایت فراکسیون اصولگرایان از نامزدی محمود احمدی‌نژاد همچنان از رئیس کنونی فراکسیون گلایه دارند و عدم تصمیم‌گیری قاطع در مواردی همچون ارائه رأی‌اعتماد به اکثریت وزرای پیشنهادی دولت را به علی لاریجانی و محمدرضا باهنر منتسب می‌کنند؛ از پیش از انتخابات ریاست جمهوری تاکنون در پی تغییر ترکیب هیأت‌رئیسه هستند.

این نمایندگان به بهانه آنکه ریاست همزمان مجلس و فراکسیون اصولگرایان، مانع از مدیریت بهینه فراکسیون شده است، از مدت‌ها پیش به دنبال عزل لاریجانی بودند. البته نایب رئیسی باهنر نیز از سوی آنها پذیرفته نمی‌شد.
به همین دلیل گزینه بعدی آنها برای ریاست فراکسیون، غلامعلی حدادعادل بود که او هم دیروز اعلام کرد که تمایلی برای ریاست فراکسیون اصولگرایان ندارد. عدم عضویت وی در شورای مرکزی فراکسیون اصولگریان نیز مهر تأییدی بر این موضع وی نهاد.

به این ترتیب تنها گزینه‌های منتقدان لاریجانی، محمدحسن ابوترابی‌فرد و شهاب‌الدین صدر هستند که آنها هم شانس چندانی برای رأی‌آوری کرسی ریاست ندارند. به همین دلیل است که آنها اصلاح اساسنامه فراکسیون را هدف قرار داده‌اند که بر اساس آن، ریاست همزمان فراکسیون و مجلس را ممنوع کنند. این خبری بود که حمید رسایی دیروز در راهروها منتشر کرد.

علی‌رغم این تلاش‌های نمایندگان حامی دولت، دیگر نمایندگان اصولگرای مجلس بر این باورند که لاریجانی رئیسی مقتدر و کارآمد در فراکسیون بوده و تمایلی به تغییر وی ندارند. علی بنایی، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، حمیدرضا فولادگر و حمیدرضا کاتوزیان از جمله این نمایندگان هستند که معتقدند اکثریت اعضای فراکسیون بر ابقای لاریجانی اصرار دارند. محمدرضا باهنر نیز در این زمینه گفت: آقای لاریجانی از ابتدا هم تمایلی برای ریاست فراکسیون نداشتند و با اصرار نمایندگان این مسئولیت را پذیرفتند. اصراری که به گفته وی همچنان ادامه دارد و امید می‌رود که او بار دیگر ان را بپذیرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.